6 kolorów dla zdrowia



Zdrowo  bo kolorowo

 

kolorowo6 kolorów dla zdrowia w Twoim menu 
innej wiedzy mieć nie musisz
Owoce i warzywa swoim kształtem, wyglądem wskazują jakiemu organowi naszego organizmu są przyjazne.
Jaki organ potrzebuje wartości zawartych w danym produkcie.

Każdy produkt, warzywo, owoc ma swoje wartości odżywcze.
Znajdziesz w nim określone witaminy, minerały.
Trudno to wszystko zapamiętać szczególnie jeśli zdrowe odżywianie nie jest Twoją pasją.
Przychodzę Ci z podpowiedzią:
ODŻYWIAJ się KOLOROWO
a BĘDZIE ZDROWO.
Zadbaj o to, żeby każdy posiłek miał przynajmniej dwa kolory.
5 posiłków szansa na dziesięć kolorów.
Bez przesady. Podstawowe 6 – czerwony, zielony, żółty pomarańczowy, niebieski, biały.
Im bardziej intensywna barwa, nasycenie kolorem tym więcej wartości odżywczych.

 

Produkty CZERWONE:

papryka, pomidory,arbuz, czerwona kapusta, żurawina rzodkiewki,czereśnie,  buraki,  wiśnie

czerwone owoce i warzywa

Czerwone owoce i warzywa
Likopen – to składnik, obecność którego powoduje czerwony kolor.
To najsilniejszy przeciwutleniacz chroniący nas przed chorobami układu krwionośnego (zauważ – krew ma kolor czerwony)
W czerwonych produktach są również flawonoidy, które wraz z przeciwutleniaczami zwalczają wolne rodniki, zapobiegają starzeniu się komórek i wspomagają ich regenerację.

Czerwone owoce i warzywa zawierają witaminę C oraz potas, niezbędny do poprawnej pracy nerek.
Niezbędne w menu osób z problemami krążeniowymi, ciśnieniowymi oraz sercowymi.

Wspomagają odporność, która wszystkim nam jest niezbędna.
Powinny je jeść osoby skarżące się na zimne dłonie i stopy.

Produkty POMARAŃCZOWE:

pomarańcze, marchew, morele, dynia,

pomarańczowe
pomarańczowe

 

Jakie mają właściwości?
W pomarańczach, mandarynkach znajduje się witamina C, która jest niezbędna w naszym codziennym menu.
Marchew, dynia  to źródło prowitaminy A – karotenu.
To jej obecność jest niezbędna w poprawnym funkcjonowaniu
naszego wzroku. Stan włosów, paznokci i skóry to wynik dostarczania do organizmu tej witaminy.
Produkty te pozytywnie nastrajają, wzmacniają witalność i jasność umysłu

Pokarmy ŻÓŁTE:

żółteJakie mają właściwości?
Bogactwo witaminy C, stymulują motorykę, wzmacniają nerwy, dodają energii.
Bromelina zawarta w ananasie działa przeciwbółowo, przeciwobrzękowo

 

Pokarmy ZIELONE:

zielone
zielone

 

wszystkie zielone warzywa liściaste i kiełki, młoda pszenica, awokado

Jakie mają właściwości?
Zielony kolor zawdzięczają chlorofilowi, który jest najlepszym przyjacielem naszego układu trawiennego.
Doskonale stymuluje pracę wątroby.
Wszystkie produkty są bogate w witaminę C i K oraz witaminy z grupy B.
To produkty, które powinny być w menu wszystkich .

 

Pokarmy NIEBIESKIE:
niebieskie

czarne jagody, borówki, jeżyny, aronia, czarna porzeczka, śliwki, winogrona, 

Jakie mają właściwości?

Tej grupie produktów zawdzięczamy, że nasze komórki funkcjonują prawidłowo dzięki antocyjanom – przeciwutleniaczom.
Błonnik i witamina C to to co potrzebuje nasz uklad odpornościowy, oraz układ trawienny.
Niezbędne w posiłkach osób starszych.

Białe warzywa i owoce
białekalafior, pieczarki, ziemniaki, rzodkiew, szparagi,czosnek

To bardzo ważny kolor w naszym menu.
Białe produkty zawierają siarkę, która jest niezbędna w utrzymaniu prawidłowego poziomu cholesterolu.
Wykazują właściwości bakteriobójcze i przeciwzapalne dzięki obecności  fitoncydów.
Ich spożywanie zapobiega wielu chorobom.
Witamina K w kalafiorze, witamina D w pieczarkach, potas w ziemniakach – to wartości, które są niezbędne
dla naszego organizmu.
A więc nie ma potrzeby głębokiego wnikania w wartości odżywcze poszczególnych warzyw czy owoców.
Chcesz odżywiać się zdrowo? Jedz KOLOROWO.

Leave a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.