Zaznacz stronę

nawodnienie
podstwawa pracy mózgu

Pijesz wodę z myślą o pracy nerek, wątroby, serca,skóry.
-Wiesz, że woda dla mózgu jest niezbędna?
Mózg jest organem, który potrzebuje energii.
Szklankę wody powinieneś wypić rano, aby dodać sobie energii, poprawić samopoczucie i podkręcić mózg.
Podczas snu z każdym oddechem wydalamy wodę, a przecież jeszcze się pocimy bardziej lub mniej.
To powoduje, że Twój organizm, w tym mózg jest odwodniony.
Woda to około 80% Twojego mózgu.
Od wody zależy przewodzenie impulsów nerwowych a co dalej idzie szybkość i jakość myślenia.

Niedobór wody jest sprawcą twojego zmęczenia i braku chęci do działania.
Woda dla mózgu jest jak paliwo dla samochodu.
-Odwodnienie zauważamy w skrajnych przypadkach.
Obniżenie ilości wody w mózgu nie jest stanem zagrożenia dla twojego życia, dlatego organizm w pierwszej kolejności zaspakaja potrzeby serca,płuc, nerek.
Odwodnienie mózgu powoduje spadek koncentracji, zawroty głowy.
-Woda wspomaga równoważenie nastrojów i emocji.
Pijąc wodę równoważą się procesy chemiczne. Dlatego powinieneś utrzymywać organizm w ciągłym nawodnieniu.
Chodzi o to, żeby w możliwie niewielkich odstępach czasowych dostarczać wody – chociażby kilka łyków.
W ten sposób Twoje komórki mózgowe będą aktywne zyskując równowagę regulującą poziom stresu.
– Woda dla mózgu przed snem działa jak tabletka nasenna.
Wprawdzie wypicie szklanki wody przed snem zaprowadzi Cię w nocy do łazienki, ale wypicie chociażby pół szklanki wody spowoduje zwiększenie przepływu krwi do mózgu.
Tym samym natleni mózg i uspokoi.
-Woda dla mózgu podczas dnia sprawi, że łatwiej będziesz zapamiętywać, wyciągać wnioski, łączyć fakty.
Tylko systematyczne dostarczanie wody zapewnia utrzymanie właściwego nawodnienia nie tylko mózgu.
Pamiętaj o tym i zabieraj ze sobą butelkę wody.