Zaznacz stronę

Jesteś tak młody, jakim się czujesz – napisał  J. Murphy w książce pod tytułem „Potęga Podświadomości”. Nie ma w tym stwierdzeniu nic odkrywczego, zagadkowego ani szokującego.

 Jesteś tak młody, jakim się czujesz

Idąc ulicą zobaczymy zgarbionych,zmęczonych młodzików i wyprostowanych, żwawo idących dorosłych, często z siwymi włosami i pooraną twarzą. Rozmowy z ludźmi dopiero nam uświadomią, że nie pesel stanowi czy jesteś starcem czy tylko osobą dojrzałą. Wspomniany wyżej Joseph Murphy w ”Potędze Podświadomości” pisze „Po jednym z wykładów, który wygłosiłam w Londynie, podszedł do mnie tamtejszy chirurg i powiedział: ”Mam osiemdziesiąt siedem lat, każdego ranka przeprowadzam operację, popołudniami odwiedzam pacjentów,a wieczorami pisuję artykuły do pism medycznych i naukowych”…… „Gdy człowiek wierzy w swoje siły i wartość, jest silny i wartościowy”.

Jesteś tak młody…

Emerytura może dać Ci możliwość rozwoju Twoich zainteresowań. Teraz masz więcej czasu, więc wykorzystuj go na rozwój osobisty i rozwój zainteresowań. Zamiast przeżywać zachowania naszych polityków i „ulubieńców” ze wszech obecnych seriali przeczytaj lub posłuchaj optymistycznych książek. Zobaczysz świat piękniejszym, życzliwszym. Świat, w którym będzie Ci się chciało żyć i działać, bez względu na wiek i zasobność portfela. Jeśli czytałeś/-łaś poprzednie moje wpisy to wiesz, że zasobność portfela można powiększyć wcale niedużym nakładem sił i środków. Ja tak zrobiłam i czuję się prawie wolna finansowo.

Dbaj o siebie

Pozostaje jeszcze kwestia zdrowia. Niewątpliwie na nasze „czucie” czyli samopoczucie stan naszego zdrowia ma bardzo duży wpływ. My sami i wszystko dookoła, powietrze, woda, żywność nie są sprzymierzeńcami naszego zdrowia. Korzystając z wiedzy o zdrowym odżywianiu i sposobach na zdrowe życie możemy rozminąć się z wieloma chorobami, które mogą nam uprzykrzyć nasze życie. Ważnym czynnikiem sprzyjającym naszemu zdrowiu jest aktywność fizyczna. Emerytura powinna nas zmobilizować do nadrobienia zaległości z okresu czynnego życia zawodowego i przedsięwzięcia takiej aktywności. Zwykły spacer już jest taką aktywnością. Jeśli spacer przekształcimy w “intensywny” spacer, lub bieg  nasz organizm podziękuje nam zwiększoną odpornością , a samopoczucie zdecydowanie się polepszy. Oczywiście systematyczność i wytrwałość odgrywają tutaj niebagatelną rolę. Wspomniany wyżej J.Murphy pisze “Liczymy upływające lata wtedy, gdy nie mamy nic do roboty”. Masz swoje przemyślenia na ten temat – napisz do mnie w komentarzach lub na priv .