Zaznacz stronę
mózg

jak dbam o mózg

“Żelazo rdzewieje od braku używania”-                                                                   Leonardo da Vinci

Mózg nieużywany zanika. 

                    Dbam o mózg, żeby nie zanikł.

Wraz z wiekiem coraz mniej używamy naszego mózgu.
Rutyna zmniejsza potrzebę używania mózgu.
Wiek również nie sprzyja inspiracji, kreatywności.
Skazani jesteśmy na zanik mózgu?
Dzieje się tak niejednokrotnie. Choroba Alzheimera, Parkinsona oraz inne choroby o podłożu psychicznym to według badań  najczęściej wynik braku aktywności umysłowej i powolny zanik partii mózgu.
Mózg jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania całego organizmu. Nie będę odkrywcza, jeśli stwierdzę, że nie poruszam ani ręką ani nogą , jeśli wcześniej nie pomyślę o tym a myślę przy pomocy mózgu.
Czyli  zamiar  rodzi się w mózgu , żeby przejść do reakcji mięśni ,stawów czy kości.

Jak dbam o mózg?

Organ nieużywany zanika.
Nieużywane mięśnie wiotczeją i zanikają.
Żeby utrzymać mięśnie w należytej kondycji należy zadbać o systematyczną i właściwą aktywność fizyczną.

Podobnie sprawa ma się z mózgiem.

1. Najprostszą aktywnością dla mózgu jest czytanie. Słowo pisane jest świetnym nośnikiem idei i należy czytać ile się da.
2. Pisanie. Nic tak nie uporządkuje myśli jak pisanie./dlatego piszę bloga :)/
3. Szukaj inspiracji.  Żeby nie tkwić w stagnacji szukaj inspiracji. Zapisuj każdy     pomysł, który wydaje ci się być przydatny.
4.Ciągle się ucz. Kto nie idzie do przodu, ten się cofa.
Wcale nie musisz się uczyć nowego języka. Może rozszerzysz swoje wiadomości kulinarne?
Może majsterkowanie okaże się twoim nowym wyzwaniem?
Przecież jedno  i drugie może być twoją pasją.
5. Zabawiaj się intelektualnie.                                                                                Łamigłówki, krzyżówki  to prawdziwa   gimnastyka dla twojego mózgu. Warto codziennie pogimnastykować  swoje  szare komórki.
6.Fantazjuj to budzi kreatywność i potrzebę działania.

Spacer na świeżym powietrzu to wspaniała odżywka dla mózgu. Jednak nie tylko powietrze jest potrzebne do odżywiania mózgu i utrzymania go we właściwej formie. Szczególnie ważne dla rozwoju umysłowego są witaminy z grupy B i niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT), których najbogatszym źródłem są ryby i oleje.
Równie ważne są minerały:cynk,żelazo,magnez,potas, fosfor. O tym gdzie znajdziemy niezbędne witaminy i minerały już w następnym wpisie. Zapraszam.